.:::: |J|o|u|r|n|a|L| |O|f| |R|o|s|l|a|N| |T|a|n|g|a|H| ::::.

"Andai semalam tidak wujud, akan diusir sebuah lukisan kehampaan menjadi mimpi indah. Namun alangkah payahnya mengusir sebuah kehampaan kerana semalam bukanlah satu perhentian yang sempurna"

.:Profile:.

Name: Roslan Tangah
D.O.B: August 22nd, 1984
Age: 20
Location: UTM, Malaysia
and so on and so forth...

.:BLOG SONG:.

Peterpan- Tentang Kita

.:EVeNTs:.

.:Chit Chat Corner:.

.:Pesanan Anda:.

Powered by TagBoard Message Board
Name

URL or Email

Messages(smilies)

.:Latest Pictures:.

Photoblog oleh flickr 

.:PHOTOPAGES Link:.

  • MY PHOTOPAGES
  • MY PHOTOPAGES II
  • MY PHOTOPAGES III
  • Fariz's
  • NizAMNaiJo
  • iMa-SKY
  • haNNa baNNa
  • NaNa
  • Gbum
  • Chagu
  • Qmie
  • Ieqha
  • Rais
  • Azuan Johan
  • mIMi nAJUa
  • bLEk
  • Elmo@fizi

    .:FAV BloG:.

  • IzYaN
  • CikPaYung
  • ApIS
  • Syr@hZ
  • SHamIL
  • NuMloqUe
  • MoneIraH
  • IZHaM
  • MujTahidaH
  • design
  • blogger
  • hANNa bANNa
  • bLEk
  • nOr moHAmaD
  • iQIe cHIQie
  • mIRa
  • haZLeen
  • qMIe
  • gBUm
  • jIJOy mARRo
  • haRIth
  • iMA-sKy
  • aZUAn joHAn
  • cHEk
  • CHagU aL SyuKUR

    .:Daily Link:.

  • ViRus SouRce
  • Monday Madness
  • Friday Five
  • amERIcan iDoL
  • ikEa
  • haBItat
  • friENDster
  • XShoawiaN
  • Uni of Technology Malaysia
  • SofTWaRE ForUM
  • jOBs
  • toKEi kEDAi
  • BeRIta hARIan
  • SMK (A) SHOAW
  • SMKAL
  • BelAJar Nahu AraB

    .:Links:.

    Blogger l Chat Online l Blogskins l Photo ALbum | Google News| About Me| Guestbook|

    .:Koleksi:.

    April 2002 l November 2002 l December 2002 l January 2003 l February 2003 l March 2003 l April 2003 l May 2003 l June 2003 l July 2003 l August 2003 l September 2003 l October 2003 l November 2003 l December 2003 l January 2004 l March 2004 l May 2004 l June 2004 l July 2004 l August 2004 l September 2004 l October 2004 l December 2004 l January 2005 l February 2005 l March 2005 l April 2005 l May 2005 l June 2005 l

    .:Waktu Solat:.

    .:Kredit:.

    Layout By: Dreamwalker
    Special Thanks to: Blogskins and Blogger

    Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com
  • |

    Wednesday, January 05, 2005 : About me....

    Hari ini bagaikan sebuah nostalgia yang melanda diri yang di dalam proses untuk menjadi seorang guru… banyak perkara yang kian timbul di dalam benak ini apakala terganggu emosi dan segala tindakan. Beban yang kian bertambah ini menyebabkan diri ini kian kesunyian dikala aku perlukan seseorang yang berkongsi masalah diri… tapi itu hanya sebuah retorik yang aku cuba reka untuk menyedapkan perasaan ini. Arghhh… geram, celalu dengan segala yang melanda ini…. Tidak mahu aku merasa perit yang telah ku alami sebelum ini… wujudnya kekecewaan pada diri walaupun aku tahu bahawa semua itu ketentuan Ilahi. Hakikatnya, perlu jua aku terima ketentuan itu.

    Kelas TITAS 2 hari ini; macam semalam juga… lewat masuk kelas… itu pun memang disengajakan datang lewat. Waktu sampai ke kelas kak Zu dah buat pembentangan. Betapa diri suka mengambil kesempatan apakala adanya kelemahan pada seseorang itu. Harap aku dapat berubah selepas ini.

    Teringat pulak, mengapa aku bangun lewat ari ni…mengapa mengantuk ? sebabnya aku pergi Taman U untuk makan. Keluar dengan roommates aku…. Sekadar mengisi perut yang lapar. Itu pun disebabkan Fara yang suruh pergi makan… kalau tak mungkin aku tak pergi kuar pagi tu. Ni dah kali kedua aku pergi ke Taman U (Restoran Sepiah) dan sebelum ini aku pergi dengan Asyrof. Berbalik kepada Fara; sudah sekian lama aku tidak menghubunginya dan dia juga tidak ada menghubungi aku. Entah macam mana pulak aku terasa sangat nak berbual dengan nya. Sebab, banyak teman yang telah ku kenali cuba untuk mengelak daripada ku. Benar, sebab aku menghubunginya atas sebab rindu… mungkin sebelum ini aku ada bertanyakan kepada rakan-rakan yang lain ‘apa itu rindu?’ terima kasih atas pengertian kalian. Aku setuju dengan segala pengertian yang kalian berikan… lagipun segala kerja yang aku lakukan malam tu semua tak kene dan tak jadi. Gundah rasa diri ini… hampehh betulll!!!!

    Wahai blogKu,
    Aku berasa cemburu pada teman seperjuangku; apa yang aku cemburukan? Teman-temanku rata-ratanya hebat-hebat belaka dalam kursus yang ku ambil di UTM. Terasa rendah diri ini. Khususnya yang ada kaitan dengan nahu, pendek kata… bahasa Arab. Selalu berkata demikian kepada abang Zul. Teman seperguruan di UTM. Benar kata abang Zul; ‘setiap orang itu ada lebihannya, ana tak pandai sangat dalam bahasa Inggeris dan computer tapi anta boleh.” Kata-kata itu sering berkumandang dalam benak ini. Tak tau pulak adakah diri ini benar-benar sedemikian. Cuba ku terima. Sememangnya abang Zul memang banyak membantu sebelum ini. Sebab diri ini terlalu kerdil lah rasanya banyak perkara yang telah ku abaikan. ;-(

    Hari ini juga, aku seharian tak dapat masuk bilikku sendiri. Sebab kunci bilik yang ku sangka hilang itu rupanya tidak ku bawa bersama sewaktu pergi ke kelas. Mati-mati ku sangka kunci bilik itu hilang. Aku bersyukur pada tuhan walaupun aku terpaksa berulang-alik ke PSZ semata untuk mencari anak kunci bilik M16-311. Tapi, aku bersyukur ada mempunyai teman yang simpati dan banyak membantu. Mampukah aku jadi seperti mereka? Setakat ini entahlah… jazakal Allahu khairan kasiran…

    p.s. Ujian mid sem Psikologi Pendidikan ditangguhkan selepas cuti mid semester sebab hari ini ada perjumpaan NC dengan semua staf UTM. Esok malam pulak 1st online test kat UTM secara beramai-ramai. 1st trial for telecommunication in education. Hope with flying colour…


    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

    Get awesome blog templates like this one from BlogSkins.com